Pasmo inwestycji PKP. Zmodernizowana trasa Lębork – Łeba zagości na polskich torach za pięć lat
Przez kolejne pięć lat podróżni korzystający z usług PKP będą mogli cieszyć się z ulepszonych tras pomiędzy Lęborkiem a Łebą. Decyzja o przeprowadzeniu inwestycji, mającej na celu modernizację tych linii kolejowych, została już podjęta i ma charakter środowiskowy.
Przyszłe prace nad nowoczesnymi trasami są ściśle powiązane z planem budowy elektrowni atomowej w miejscowości Choczewo. Przedstawiciele PKP PLK rozpatrywali dwie możliwości poprawy standardu tras kolejowych. Preferowany przez nich wariant polegał na modernizacji linii kolejowej nr 229 prowadzącej z Lęborka do Łeby i linii nr 230 biegnącej z Wejherowa do Choczewa.
Opcjonalny scenariusz modernizacji dotyczył trasy kolejowej nr 230 między Wejherowem a Garczegorze oraz linii nr 229 na odcinku Lębork – Garczegorze. Plan ten uwzględniał także budowę zupełnie nowej linii z Choczewa do planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo – Kopalino oraz dodanie łącznicy do linii nr 230 w kierunku Lęborka. Ten wariant nie przewidywał jednak prac modernizacyjnych na linii 229 z Lęborka do Łeby. Po długich rozważaniach zdecydowano się na realizację wariantu preferowanego.
Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP PLK, wyjaśnia wybór: „Zdecydowaliśmy się na modernizację linii kolejowej nr 230 pomiędzy Wejherowem a Choczewem, której towarzyszyć będzie budowa nowych odcinków linii kolejowej nr 230 z Choczewa przez teren elektrowni jądrowej aż do momentu połączenia z linią nr 229 w okolicy stacji Steknica. Dodatkowo planujemy budowę łącznicy do linii nr 229 prowadzącej do Steknicy oraz przeprowadzenie modernizacji na trasie linii nr 229 między Lęborkiem a Łebą”. Rzecznik podkreśla, że na obecnym etapie prac projektowych nie są planowane żadne zmiany w zakresie trasowania linii kolejowych.