Modernizacja stacji kolejowej w Słupsku: dodatkowe perony i nowoczesne wiadukty

Modernizacja stacji kolejowej w Słupsku: dodatkowe perony i nowoczesne wiadukty

Remont stacji kolejowej w Słupsku jest w pełnym toku. Prace obejmują budowę nowych peronów, centrum sterowania ruchem i powiększenie istniejącego przejścia podziemnego. Całość jest uzupełniana przez modernizację wiaduktów kolejowych, co przyczynia się do znacznej poprawy infrastruktury transportu szynowego w tym mieście.

W Słupsku mimo nieprzerwanego ruchu pociągów, nadzorowane przez PKP PLK, przeprowadzane są prace związane z budową nowych torów. W sektorze określanym jako grupa towarowa, między wiaduktem kolejowym na ulicy Szczecińskiej a wiaduktem przy ulicy Koszalińskiej, prowadzone są prace polegające na układaniu tłucznia wraz z nową nawierzchnią torową.

Synchronicznie z tymi pracami realizowana jest modernizacja przejścia podziemnego oraz wiaduktów kolejowych nad ulicami Szczecińską i Bałtycką. Przemysław Zieliński z PKP PLK potwierdza, że obecnie trwają negocjacje dotyczące organizacji ruchu podczas przebudowy wiaduktu nad ulicą Grunwaldzką. Przy ulicy Przemysłowej powstaje nowy budynek zwany nastawnią LCS Słupsk, będący centrum sterowania ruchem pociągów, dzięki któremu możliwe będzie efektywne i bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym.

Paralelnie na linii 202 prowadzącej z Lęborka do Słupska, prace budowlane są realizowane mimo utrzymanego ruchu pociągów. Mają one na celu przygotować teren pod zabudowę drugiego toru, sieci trakcyjnej i systemu sterowania ruchem kolejowym. W czasie planowanego na czerwiec wstrzymania ruchu pociągów, planowane jest zbudowanie 6 nowych przepustów i rozebranie 7 istniejących wiaduktów drogowych, które zostaną zastąpione przez nowe konstrukcje.