Planowana droga ekspresowa łącząca Bydgoszcz i Słupsk: pomysł europosła Piotra Müllera
Piotr Müller, europoseł Prawa i Sprawiedliwości pochodzący ze Słupska, podkreśla potrzebę budowy nowej arterii komunikacyjnej, która by łączyła Bydgoszcz ze Słupskiem. Ta propozycja powstała jako uzupełnienie istniejącej sieci dróg takich jak autostrada A1, drogi ekspresowe S5 oraz planowana droga ekspresowa S10. Europoseł uważa, że taka inwestycja na pewno okazałaby się niezwykle korzystna dla kraju.
Müller wyjaśnia, że pomimo przekonujących argumentów za realizacją tej inwestycji, rząd odmówił wykonania przedwdrożeniowego studium korytarzowego dla planowanej drogi. Projektowana arteria miałaby prowadzić ze Słupska przez Bytów i Chojnice aż do Bydgoszczy, z alternatywnym wariantem rozpoczynającym trasę w Ustce. W związku z tą decyzją rządu, Piotr Müller wraz z Kosmą Złotowskim, również europejskim posłem z Bydgoszczy, zdecydowali się skierować zapytanie do Komisji Europejskiej.
Studium korytarzowe to dokument mający na celu ocenę celowości proponowanej inwestycji. Dokument ten umożliwia rozważenie różnych możliwości przebiegu drogi i wyznaczenie najbardziej korzystnej trasy.
Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi do Müllera poinformowało, że propozycja ta nie została włączona do żadnego z obecnie obowiązujących programów rządowych, ani regulacji dotyczących rozwoju sieci drogowej. Dodano również, że istniejąca infrastruktura drogowa – takie jak budowana droga ekspresowa S6, zmodernizowana droga krajowa DK21 między Ustką a Słupskiem oraz plany budowy obwodnicy Słupska i Kobylnicy i rozbudowy DK25 – wystarczy, aby zaspokoić potrzeby transportowe regionu.