Jak digital signage może przyczynić się do zrównoważonego rozwoju i ekologii w reklamie?
Materiały reklamowe przez lata jako swój nośnik wykorzystywały papier oraz inne materiały, które bardzo często nie spełniały swojej funkcji. Nowoczesne rozwiązania technologiczne pozwalają jednak na zastąpienie nieefektywnych reklam, poprzez przeniesienie materiałów marketingowych na ekran. Właśnie dlatego, w ostatnim czasie na popularności zyskuje digital signage, czyli cyfrowa dystrybucja treści multimedialnych.
Wpływ digital signage na ekologię w reklamie
W obecnych czasach temat ekologii stał się niezwykle popularny i jest to jak najbardziej pozytywny trend, który pozwala na poprawę jakości naszej planety. Ekologia zauważalna jest we wszystkich aspektach życia, nawet w marketingu, a rozwiązania takie jak digital signage sprawiają, że możliwe jest zastąpienie tradycyjnych reklam, reklamami multimedialnymi. Zdecydowaną zaletą nowoczesnej technologii jest redukcja zużycia papieru, który potrzebny jest do tworzenia materiałów reklamowych lub informacji na papierze. Wpływ digital signage może zostać zauważony w szczególności w galeriach, ponieważ już teraz większość z nich wymieniła papierowe ulotki informacyjne, na nowoczesne infokioski.
Oprócz zredukowania zużycia papieru digital signage ma również wpływ na zmniejszenie ilości odpadów generowanych w trakcie tworzenia materiałów reklamowych. W przypadku papierowych ulotek najmniejszy błąd w informacjach wiązać się może z koniecznością ponownego wydrukowania materiałów reklamowych, gdzie w przypadku digital signage możliwe jest edytowanie treści wyświetlanych na ekranach w trybie natychmiastowym. Sama oferta reklamowych ekranów LED jest niezwykle rozbudowana, dzięki czemu możliwy jest swobodny wybór ekranu, który będzie najbardziej pasował do witryny sklepowej lub naszej firmy.
Dlaczego warto wybrać digital signage?
Digital signage poprzez swoją wszechstronność może zostać wykorzystane praktycznie w każdym miejscu. Z tego powodu, przykłada się ono do zrównoważonego rozwoju w wielu gałęziach przemysłowych. Ważną sprawą w przypadku digital signage niewątpliwie jest możliwość zastąpienia klasycznych bilbordów, do których powstania wymagana jest duża ilość papieru. W przypadku digital signage możliwe jest wyświetlenie wszystkich treści na dużym ekranie reklamowym, który dodatkowo zapewni niskie zużycie energii. Wszystko za sprawą tego, że ekrany tworzone są w technologii LED, która zapewnia długą żywotność, przy niskim poborze mocy.
Kolejnym powodem, przez który wybór digital signage staje się coraz częściej wybierany, jest możliwość dotarcia do większej liczby klientów niż w przypadku reklam tradycyjnych. Poprzez wykorzystanie dużego ekranu, nasze treści przyciągają większą uwagę, a dodatkowo nie wymagają one dużych nakładów. Digital signage Polska to niewątpliwie przyszłość świata reklamy, która zapewnia zarówno ekologiczne podejście do tematu marketingu, jak i gwarantuje lepsze dotarcie do większej grupy potencjalnych odbiorców.